EVELYN LAUDER’IN MİRASI PEMBE KURDELE
20 YAŞINDA!
Estée
Lauder Şirketleri tarafından 20 yıldır 70 ülkede düzenlenen
Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyası’nın bu
yılki teması:
Meme Kanseri’ni Yenelim. Birlikte daha güçlüyüz.
Estēe
Lauder Şirketleri; pembe kurdele”nin ortak yaratıcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi merhum Evelyn H. Lauder liderliğinde
başlattığı Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyası’nı (BCA), bu yıl da Ekim ayı
boyunca gerçekleştirilecek etkinliklerle hayata geçirecek.
Pembe kurdele Anadolu yolunda
Geçtiğimiz yıl Anadolu’ya pek çok yolcu taşıyan Ankara Garı’ı Aydınlatma Projesi
kapsamında pembe ışıklarla aydınlatıldı.
Estēe Lauder Şirketleri gönüllüleri açtıkları standda meme kanserinde
erken teşhisin ve mamografinin önemini hatırlatarak hayat kurtarıcı mesajı ve
pembe kurdeleyi yolcular ile paylaştılar. Yolcular tarafından büyük ilgi gören
pembe kurdele bu sayede Türkiye’nin pek çok farklı şehrine ulaştı.
Bu yıl kampanya kapsamında Estée Lauder markalarının
kampanya için özel ürünlerinin satışlarıyla Türkiye’de Türk kadınının Meme
Haritası’nı çıkartmak için yapılan araştırmalara fon yaratmak amacıyla Memeder’e bağışta bulunulacak. Amaç,
bugüne kadar dünyanın farklı ülkelerinde kadınlar üzerinde yapılmış
araştırmalar üzerinden yürütülen Türkiye’deki uygulamaların ve tedavi
süreçlerinin Türk kadınının özellikleri göz önünde tutularak düzenlenmesi. Halihazırda
bu araştırmalar sonucunda desteklenen kampanyalar sayesinde yapılan bir
değişiklik olarak Kanserle Savaş Dairesi
Başkanlığı’nın ücretsiz mamografi tarama yaşının 50'den 40'a indirmesi örneği
verilebilir. Türkiye’de meme kanserine yakalanan kadınların yarısının 50 yaşın altında
olduğu düşünüldüğünde pek çok kadın için
%100 sağlıklı yaşam ve memenin korunma şansı yakalandı.
500 pembe elçi harekete geçiyor!
Bugüne kadar yaklaşık 1 milyon pembe kurdele
dağıtarak müşterilerine mamografinin önemini hatırlatan Estēe Lauder Şirketleri
uzmanları bu yıl çok daha bilinçli! Memeder Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Nilüfer
Özaydın tarafından verilen eğitimler ile Pembe Savaşçı’lara dönüşen ve dernek
üyesi olan 500 Estée Lauder Şirketleri çalışanı, aynı gece kendileri için
düzenlenen PEMBE GALA ile birlikte ekim ayına hazırlandı. Her yıl olduğu gibi
yine pembeye bürünecek şirket standlarında uzmanlar binlerce kadını ve erkeği
bu konuda harekete geçmeye davet edecek.
Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyası, global
araştırma, eğitim ve tıbbi hizmetlerin desteklenmesi için 48 milyon $’dan fazla
para topladı ve bunun 38 milyon $’ıyla, son 20 yılda dünya genelindeki 152 Meme
Kanseri Araştırma Vakfı araştırma projesinin finansmanını sağladı. Meme Kanseri
Bilinçlendirme Kampanyası kapsamında, dünya genelinde 120 milyondan fazla Pembe Kurdele ve bilgilendirme broşürü dağıtıldı. Meme Kanseri Vakfı, 200 bilim
insanına finansman sağlayan bugüne kadar 450
milyon $’dan fazla yardım topladı. Bu seneki kampanya, tüm dünyada meme
kanseri araştırmalarını desteklemek üzere 5 milyon dolardan fazla yardım
toplamayı amaçlıyor.
Elizabeth Hurley, Estee Lauder’in yüzü ve
Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyasının elçisi şöyle diyor: “Evelyn’in meme
kanserini tamamen yok etme misyonunu sahiplenen kadın, erkek ve ailelelerin
biraraya gelerek milyonları buluşturduğu bu anlamlı kampanyanın, bu yıl sadece
bilinçlendirme değil aynı zamanda insanları harekete davet eden dinamizmi beni çok heyecanlandırıyor.
Evelyn yapabileceğimize inanıyordu, ben de inanıyorum. Birlikte başaracağız.”
2013 teması “Meme kanserini yenelim. Birlikte daha güçlüyüz” ile tüm dikkatler bilinçlendirmeden çok meme kanserini nasıl
yenebiliriz sorusuna çekiliyor ve böylece kanseri hayatımızdan tamamiyle
silmeye bir adım daha yaklaşıyoruz. Sosyal medyada yürütülecek kampanyalar ile
tüm duyarlı insanlar kendi fikir ve deneyimlerini paylaşmaya ve destek olmaya
davet ediliyor. Oluşturulacak microsite üzerinden “Birlikte çok daha güçlüyüz!”
mesajı ile katılımcılar, Meme Kanseri’ne karşı açtıkları savaş deneyimlerini
paylaşarak kendi “Güç Çemberlerini” oluşturacaklar. Oluşturdukları bu çember
açtıkları bu savaş sürecinde kimlerden destek aldıkları ve uyguladıkları yöntemler
konusundaki hikayelerinden oluşacak.
“Global Aydınlatma Projesi” kapsamında
bugüne kadar Niagara Şelalesi, Sydney Opera Binası, Tayvan’daki Taipei 101, The
Empire State, Pizza Kulesi gibi 200’den fazla anıtın pembe aydınlatılarak geniş
kitlelelerin bu konuya dikkatleri çekildi. Türkiye’de ise İstanbul’daki Adile
Sultan Sarayı, Kız Kulesi, Pera Palas, Küçüksu Kasrı, Fatih Sultan Mehmet
Köprüsü ve Boğaziçi Köprüsü gibi aydınlatmalar gerçekleştirildi.
Özel Kampanya Ürünleri:
Ekim ayında Aveda, Bobbi Brown, Clinique, Darphin
ve Estēe Lauder markalarının özel ürünlerinin satışlarıyla Memeder’e bağış
yapılacak.
AVEDA Rosemary Mint Aromalı Hand
Relief: Çayır otu çekirdeği ve andiroba yağları kuru
elleri anında nemlendirirken, nane aromasıyla duyuları canlandırır. Fiyatı: 78
TL
Bobbi Brown French Pink Blush ve Mini
Face Blender Brush: Özel pembe rengi ile Bobbi Brown’ın doğal
dokunuşu Fiyatı: 85TL
Estee Lauder Dream Lip Collection: Pure Color Lipstick Rubellite ve
Pure Color Roller Gloss Hot Pink’ten oluşan set ile uyumlu iki renkli pembe
clutch çanta Fiyatı:102 TL
Clinique Chubby Stick Nemlendirici
Dudak Parlatıcısı: İçerdiği Shea, Mango ve Jojoba yağları ve
anti-oksidanlarla uzun süreli yumuşaklık, esneklik ve pürüzsüzlük sağlayan eğlenceli
ve kolay kullanım sunan boyama kalemi dizaynına stick. Fiyatı: 49 TL
Darphin Moustrizing Silky Lotion: Şeftali
yaprakları, Glukosamin cilde pürüzsüzlük ve parlaklık sağlayarak ipeksi bir
yumuşaklık kazandırır. 92%’si doğal içeriklidir. Fiyatı: 73TL
MEME KANSERİ HAKKINDA BİLGİLER
1/10 Türkiye’de her 10 kadından 1’i Meme Kanseri riski
altında.
1.38: En son verilere göre, meme kanseri kadınlarda görülen
en yaygın kanser türüdür, cilt kanseri bu araştırmaya dahil edilmemiştir. 2008
yılında, tüm dünyada yaklaşık 1.38 milyon kadına bu hastalığın teşhisi
konmuştur.1
8’de 1: Bir kadının tüm hayatı boyunca meme kanserine
yakalanma riski 8’de 1’dir. 2
1%: Kadınların yakalanma riski daha yüksek olsa da Amerika’da
meme kanseri teşhisi konulan insanların yaklaşık %1’i erkektir. 2
5%: Meme kanserinin yaklaşık 5% ile 10% arası genetik
eğilimlidir. 2
20’li yaşlar: Risk belirtisi taşımayan kadınların 20’li ve
30’lu yaşlarında düzenli sağlık kontrolleri sırasında klinik meme kontrolü de
yaptırmaları tavsiye edilir. 40 yaş ve üzerindeki kadınların ise her yıl
mammografi ile meme kontolü yaptırmaları gerekmektedir. 2
40: 40 yaş ve üzerindeki kadınların mammogram çektirmeleri
gerekmektedir. Mammogram bazı kanserleri gösteremese de meme kanserini
yakalamada önemli yollardan biridir. 2
2.9: Bugün Amerika’da 2.9 milyondan fazla meme kanserini
yenmiş insan vardır. Buna tedavisi halen devam eden ve tamamen bitmiş olanlar dahildir. 3
1 Kaynak: International Agency for
Research on Cancer/World Health Organization
(http://globocan.iarc.fr/fact
sheets/cancers/breast.asp)
2 Kaynak: American Cancer Society
(www.cancer.org)
3 Kaynak: Journal of the American
Medical Association
**Basın Bültenidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder